قیمت فروش رزین پلی استر سه جزیی

۵
(۱)

با شناخت بازار های فروش رزین پلی استر سه جزیی می توان آن را با قیمت بسیار مناسب خریداری کرد اما این بازار ها در کدام مناطق قرار دارند؟

کارخانه های تولید رزین هایی که در صنعت کاربرد دارند مانند سه جزیی، این رزین را بر پایه رزین پلی استر غیر اشباع تولید می کنند. باید توجه شود زمانی که این محصول بر سطحی همانند سطح چوبی اعمال شود ممکن است که در اثر شرایط داخلی و خارجی خسارت های زیان آوری اعمال کند که این می تواند برای خریدار ها و مصرف کننده ها مشکل بزرگی باشد.

قیمت فروش رزین پلی استر سه جزیی

استفاده از رزین پلی استر سه جزیی روی سطوح چوبی

استفاده از رزین پلی استر سه جزیی روی سطوح چوبی در واقع می توان این گونه گفت که رزین ماده بی رنگی است که از عصاره درختی در آفریقا بدست آمده است و در اثر فرایند های مختلف در ایجاد رنگ مورد نظر موثر است.

استفاده از رزین سه جزیی روی سطوح چوبی بر پایه رزین پلی استر غیر اشباع می باشد. زمانی آن را روی سطوح چوبی اعمال می کنند که در معرض شرایط داخلی و خارجی قرار گرفته باشند. استفاده از آن روی سطوح چوبی دارای براقیت و سختی می باشد و مقاومت خوبی در برابر عوامل خارجی مانند آب و مواد شیمیایی دارد. یکی دیگر از کاربرد های آن نیز می توان به محافظت از سطوح چوبی که در برابر شرایط جوی مختلف قرار می گیرند اشاره کرد. هم چنین این ماده دارای انعطاف پذیری و براقیت فوق العاده و چسبندگی عالی به سطح و سختی نیز می باشد. همچنین این نوع رزین دارای شرایط خاص می باشد که در برابر سایش، ترشح های نفتی، روغن های گیاهی و حیوانی، شرایط آب و هوایی و شرایط شیمیایی مختلف دارای مقاومت خوبی می باشد.

زمانی که این رزین روی سطح اعمال می شود زمان خشک آن روی سطح نیز به ضخامت فیلم اعمال شده، دمای محیط، میزان رطوبت محیط و جریان باد بستگی دارد. همچنین زمان خشک شدن آن روی سطوح چوبی از یک ساعت تا هشت ساعت متغیر است. 

همین طور کیفیت بسیار بالای این محصول سبب شده تا فروش آن تنها منحصر به داخل کشور نباشد و به خارج از مرز ها نیز رسوخ پیدا کند. از کشور هایی که این نوع رزین را خریداری کرده و به کشور خود وارد می کنند می توان به قطر، سوریه، ترکیه، روسیه عراق، افغانستان، ترکمنستان و امارات نیز اشاره کرد.

مقاومت بالا رزین پلی استر در برابر مواد شیمیایی

مقاومت بالا رزین پلی استر در برابر مواد شیمیایی رزین ماده طبیعی و یا مصنوعی است که بسیار چسبناک می باشد و تحت فرایند های مختلف سخت می شود. این ماده در الکل قابل حل است اما در آب حل نمی شود. این ترکیب به فرایند های گوناگون طبقه بندی می شود که بستگی به ترکیب شیمیایی و مورد های مصرف این ترکیب دارد. همچنین از کاربرد های آن در تولید پلیمر و هنر نیز می توان اشاره کرد.

رزین طبیعی از گیاهان به دست می آید که می توان به شیره درخت کاج نیز اشاره کرد که بوی بسیار تندی دارد. مقاومت بالا رزین در برابر مواد بیشتر به علت چسبندگی آن روی سطح است که با گذشت زمان سفت می شود. همچنین از مقاومت بالا رزین پلی استر در برابر مواد شیمیایی می توان گفت که این رزین در ابتدا به شکل مایعی به غلضت مربا می باشد ولی وقتی با خشک کن ترکیب گردد پس از مدتی حرارت آن بالا می رود و به حالت ژله در می آید و سپس سخت و محکم می گردد.

ویژگی های بارز رزین پلی استر سه جزیی

ویژگی های بارز رزین پلی استر سه جزیی از ویژگی های بارز رزین پلی استر که به صورت شیمیایی است و با شرایط خاص است، می توان گفت که ماده آلی و غیر قابل حل در آب است که جامد یا تقریبا جامد می باشد و تمایل کمی به کریستالیزه شدن دارد. 

هم چنین ویژگی های بارز رزین سه جزیی را بر مبنای چگونگی خواص آن می توان به ویسکوزیته مناسب، قدرت مکانیکی عالی، خلوص، عدد اسیدی مشخص، مقاومت حرارتی بالا، وزن ویژه معین، جذب رطوبت به میزان کم، ظرفیت بالای تشعشع، انعطاف پذیری و استحکام خمشی مناسب، ظرفیت بالا در برابر عبور گاز، استحکام کششی بالا، پایداری در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی و محیطی اشاره کرد.

این رزین شامل یک ماده شتاب دهنده می باشد، ماده شتاب دهنده مایعی است به رنگ بنفش که از ترکیبات کبالت می باشد. در واقع مقدار ماده شتاب دهنده در رنگ و زمان بستن رزین پلی استر تاثیر می گذارد. بسیاری از شتاب دهنده ها زمان سفت شدن را به جلو می اندازند و باعث می شوند رنگ ترکیب به زردی یا قرمزی تمایل پیدا کند. هم چنین ماده شتاب دهنده در سفت شدن ترکیب به هنگام حرارت نیز تاثیر می گذارد و زمانی که ماده شتاب دهنده بیشتر باشد به دلیل فرایند پلیمریزاسیون باعث تولید حرارت بیشتر می شود. از دیگر ویژگی های رزین ها می توان به بی بو و بی مزه بودن این رزین، پایداری ابعادی، پایین بودن جمع شدگی پخت، عایق عالی الکتریسیته، قابلیت پخت در دماهای مختلف نیز می باشد.

در حقیقت این محصول دارای ویژگی هایی می باشد که آن را جزو خاص ترین رزین ها قرار داده است، به همین منظور دارای کاربرد های بسیار زیادی است که می توان به عنوان لایه نهایی، برای زیبایی و جلوه بیشتر چوب، برای حفاظت و مقاومت چوب استفاده می شود، در اثر اعمال به سطح ها دارای درجه چسبندگی بسیار بالایی است، براقییت بالایی دارد، در برابر نفوذ آب مقاومت بالایی دارد، دارای درجه سختی بسیار بالایی است، در برابر شرایط آب و هوایی و جوی متفاوت از خود رنگ پس نمی دهد.

استفاده از رزین پلی استر که ذره های شیمیایی تشکیل شده است و هم چنین دارای ساختار بسیار زیبا و منحصر به فرد است و در طی چند سال اخیر جزو پر مصرف ترین رزین های پلی استر موجود در بازار قرار گرفته است و به دلیل کیفیت و زیبایی بسیار بالایی که دارد متقاضی های این محصول افزایش یافته است و در چند سال اخیر این محصول جایگزین رزین های پیش از خود شده است.

کاربرد های رزین سه جزیی در صنعت

کاربرد های رزین سه جزیی در صنعت از کاربرد های رزین سه جزیی در صنعت می توان به پوشش سطح به علت براقیت و چسبندگی بالا، روکش دهی، ابزار سازی و کامپوزیت ها، ساخت قالب های وکیوم فرمینگ، صنایع چسب، الکترو فرمینگ، متال فرمینگ، قالب های مقاوم در برابر فشار، دفن قطعات الکترونیکی، الگو برداری، پشت ریز قالب ها، ساخت قطعات ریخته گری ماشینی، کف پوش ها، پوشش روی سطح، تقویت کننده ها، مصارف خانگی و دریایی اشاره کرد.

هم چنین از دیگر کاربرد های آن در صنعت می توان به  اهمیت فوق العاده آن در صنعت هواپیما سازی نیز اشاره کرد. بسیاری از قطعات ساختاری از جنس الیاف کربن دارند و هم چنین رزین سه جزیی جایگزین آلیاژ های فلزی مرسوم شده و نتایج مطلوبی نیز داشته است، هم چنین از این رزین به همراه الیاف آرامید در ساخت موتور راکت و کپسول های تحت فشار به روش رشته پیچی استفاده می شود. از این ترکیب به طور وسیعی به دلیل ساختار لانه زنبوری که دارند در ساخت ملخ های هلیکوپتر نیز استفاده می شود. از این رزین در ساخت قایق با پر در نظر گرفتن آن، در حفظ وزن قایق نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد اولیه تشکیل دهنده رزین پلی استر سه جزیی

مواد اولیه تشکیل دهنده رزین پلی استر سه جزیی مواد اولیه این رزین به گونه ای است که به هنگام سفت شدن مولکول ها به هم نزدیک شده و مقداری از محلول نیز تبخیر می شود. پلی استر سخت را دیگر نمی توان به حالت مایع برگرداند.

این نوع رزین ها به طور گسترده ای در دنیا استفاده می شوند. مواد اولیه رزین پلی استر اتصالات استری می باشند که قسمت وسیعی از ساخت زنجیر را تشکیل می دهد. این اتصالات از واکنش تراکمی یک ترکیب الکلی چند عاملی و یک اسید چند عاملی تشکیل می شود. با طراحی فرمول و هم چنین کنترل اسید های اشباع و غیر اشباع، کاتالیست ها، دما و زمان واکنش می توان مجموعه کاملی از رزین ها را که برای کاربرد های مختلف مناسب است را تهیه نمود.

مواد اولیه تشکیل دهنده رزین پلی استر قسمت های اصلی زنجیر را تشکیل می دهد و به همین دلیل تاثیر زیادی در خواص پلیمر و ویژگی های آن ماده دارد. هم چنین مواد اولین رزین پلی استر دارای استحکام خمشی و انعطاف پذیری قابل توجهی است.

پلی استر های غیر اشباع با استایرن مخلوط می شود و می تواند از طریق پیوند های دو گانه موجود در هر دو جز شبکه ای شود. معمولا رزین به هنگام مصرف با استایرن مخلوط بوده و دارای برخی خواص می باشد که به چند مورد می توان اشاره کرد مانند سیستم پخت، عوامل کنترل جریان پذیری، فیلر، تغلیظ کننده ها، عوامل آغشته سازی، رها ساز حباب و رها ساز قالب.

در واقع این محصول شیمیایی تنها به دلیل زیبایی و کیفیت خوب نیست که خریدار های زیادی دارد بلکه یکی دیگر از دلایل فروش زیاد آن قیمت ارزان و مناسب و هم چنین در دسترس بودن این محصول نیز می باشد. مرکز تولید آن در شهر های بوشهر و اصفهان می باشد، به همین دلیل مصرف کننده اگر تمایل به خرید این محصول به صورت عمده داشته باشند آن را از این دو شهر تهیه می کنند. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر می توانید به سایت های معتبر مراجعه کنید تا علاوه بر تهیه این محصول با قیمت مناسب از سلامت این محصول نیز اطمینان حاصل کنید.

محل نگهداری رزین پلی استر سه جزیی

محل نگهداری رزین پلی استر سه جزیی همان طور که گفته شد رزین ها به هنگام حرارت بالا به حالت ژله در آمده و پس از مدتی سخت و محکم می شود و بخشی از آن نیز تبخیر می شود، در نتیجه حجم آن اندکی کاهش می یابد. مناسب ترین درجه برای کار با پلی استر، حرارت بیست درجه است. محل نگهداری رزین پلی استر معمولا در محل خنک و تاریک می باشد به این صورت که زمانی ما پلی استر سه جزیی را روی سطح چوبی اعمال می کنیم می توانیم به آن پارافین و یا فیلم اضافه کنیم، در این صورت عمر رزین ما به دوازده ماه افزایش می یابد و در صورت سفت شدن غیر سمی و غیر متخلخل می گردد و می توان آن را سوهان زد.

بهترین جنس رزین پلی استر در ایران

بهترین جنس رزین پلی استر در ایران از انواع رزین پلی استر در ایران می توان به رزین اورتو فتالیک و ایزو فتالیک اشاره کرد که دارای خواص متفاوتی است.

از بهترین جنس رزین پلی استر در ایران می توان به رزین پلی استر اورتو فتالیک که جزو متداول ترین رزین های پلی استر بوده که به صورت عمومی مورد استفاده قرار می گیرد و از این رزین در صنایع کامپوزیت، مجسمه سازی، فایبر گلاس، ساخت قایق و وان، سنگ های مصنوعی و صنایع دریایی مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین رزین ایزو فتالیک نیز جزو بهترین جنس رزین پلی استر در ایران محسوب می شود و تفاوت اصلی آن با رزین اورتو فتالیک تفاوت در استحکام مکانیکی و مقاومت شیمیایی بالاتر آن می باشد. در حقیقت کاربرد های هر دو رزین ایزو فتالیک و اورتو فتالیک تقریبا یکسان است و تنها در موادی که نیاز به خواص بالا دارد از رزین ایزو فتالیک استفاده می شود. رزین پلی استر جزو پر مصرف ترین رزین خصوصا در صنایع دریایی محسوب می شود، اگر چه رزین پلی استر خواص ضعیف تری نسبت به خواص رزین اپوکسی دارد اما تا کنون اغلب قایق های شکاری، قایق های بادبانی و قایق های باربری در صنایع کامپوزیت با کمک این سیستم رزینی ساخته شده است. دسته ای از این رزین ها با عنوان رزین های پلی استر غیر اشباع، ترموست بوده و در صورت قرار گیری در شرایط مناسب قابلیت پخت از حالت مایع به جامد را دارا می باشد. به طور معمول به رزین های پلی استر غیر اشباع عنوان کلی پلی استر اطلاق می شود. پلی استر ها بر اساس نوع اسید، نوع گلیکول و مونومر های به کار رفته در تولید انواع متفاوتی از ترکیب ها و مواد به کار رفته و خواص متفاوتی دارد. دو نوع اصلی رزین های پلی استر به عنوان سیستم های استاندارد در صنعت کامپوزیت استفاده می شوند. رزین های پلی استر اورتو که به عنوان یک رزین استاندارد و اقتصادی توسط عده کثیری از مردم به کار می رود. رزین های پلی استر ایزو هم در صنایع دریایی با توجه به نیاز به مقاومت بالا در برابر آب، مورد استقبال فراوان قرار گرفته است.

اغلب رزین های پلی استر ویسکوز و کم رنگ بوده و شامل محلولی است از یک پلی استر در یک مونومر که معمولا استایرن است، می باشند. هم چنین از دیگر کاربرد های این نوع محصول شیمیایی می توان به استفاده از آن برای قالب گیری اشاره کرد که نیاز به اعمال فشار نداشته و رزین های تماسی و کم فشار نام گذاری می شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۵ / ۵٫ تعداد آرا: ۱

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.