فروشنده رزین پلی استر مبل سازی درجه یک

۳٫۴
(۱۰)

رزین پلی استر  و رزین وینیل استر یک نوع رزین مصنوعی و ساخته دست بشر است که وقتی اسید های دو عاملی با الکل های چند عاملی وارد واکنش می شوند، رزین پلی استر و رزین اکریلیک به دست می آید.  قبلا در صنعت مبل سازی از چوب منبت کاری شده استفاده می شد ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دانش در این زمینه از رزین پلی استر مبل سازی استفاده می شود.

در این مقاله شما را با خصوصیات و ویژگی ها و شرایط و نکات استفاده از این رزین در صنعت مبل سازی آشنا خواهیم کرد. همینطور برای خرید موفق و به صرفه رزین پلی استر در ایران اطلاعات و راهنمایی های لازم را به شما خریداران محترم خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: تابلو فرش

فروشنده رزین پلی استر مبل سازی درجه یک

استفاده از رزین پلی استر در زمینه منبت کاری

استفاده از رزین پلی استر در زمینه منبت کاریامروزه از رزین پلی استر و رزین وینیل استر در صنعت مبل سازی و اجرایی منبت کاری روی مبل و جلوه و زیبایی بخشیدن به آن بسیار استفاده می شود. چون مبل سازی با رزین در مقایسه با چوب اقتصادی تر و راحت تر است.

رزین پلی استر حالت ژله ای دارد برای طرح و شکل دادن به آن، رزین ژله ای را به همراه هاردنر و شتاب دهنده با نسبت های مشخص مخلوط کرده و داخل قالب مورد نظر میریزند. این روش جایگزین روش منبت کاری و شکل دهی به چوب به شکل سنتی شده است. بعد از بسته و محکم شدن رزین آن را از قالب جدا می کنند و با رنگ دلخواه رنگ آمیزی می کنند. رنگ روی رزین پلی استر با اینکه مات است اما ماندگاری بالایی دارد و حتی اگر زیر نور آفتاب هم باشد تغییر رنگ نمیدهد.

برای ساختن برخی از مبل های کلاسیک و منبت کاری روی آنها از ترکیب چوب و رزین هم استفاده می کنند. چون این نوع مبل ها بسیار پر کار هستند، افزودن رزین و ترکیب آن با چوب به منبت کاری آن ها سرعت می بخشد.

چگونه بفهمیم کلاف مبلمان چوب است یا رزین؟

چگونه بفهمیم کلاف مبلمان چوب است یا رزین؟شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که از کجا می توانیم تشخیص بدهیم که مبلی از چوب ساخته شده است یا رزین پلی استر یا حتی از چسب آهن؟

معمولا بعد از ساخت مبلمان رنگ پوششی روی آن ها می زنند و این باعث می شود که مشخص نباشد از چه نوع چوبی برای ساخت مبلمان استفاده شده است. چولی که مبل از آن ساخته می شود ممکن است مشکلات زیادی داشته باشد از قبیل گره، قارچ زدگی، پوسیدگی و… این عیوب بعد از رنگ زدن روی چوب پنهان می شوند و در دراز مدت موجب آسیب و موسیقی مبلمان شما خواهند شد.  مسئله ی دیگری که بعد رنگ آمیزی نمی توان به آن پی برد این است که اصلا مبل از چوب ساخته شده است یا از رزین پلی استر؟

یکی از راهکار هایی که به شما پیشنهاد می دهیم این است که از فروشندگان و تولید کنندگان بخواهید نمونه رنگ نشده مبل را ببینید. اگر این امکان وجود نداشت راهکار بعدی را امتحان کنید. راه دیگر این است که به قسمتی از مبل که سبب آسیب ظاهری آن و معیوب شدن آن نشود با کمی فشار یک سوزن وارد کنید اگر این سوزن به راحتی در مبل فرو رفت به این معنی است که مبل از چوب ساخته شده است ولی در غیر این صورت مبل از رزین پلی استر ساخته شده است. راه سوم این است که این بار سوزنی را که داغ کرده آید را در مبل فرو ببرید بعد از این کار اگر در فضا بوی پلاستیک به مشام شما می خورد یعنی مبل از رزین پلی استر ساخته شده است. راهکار بعدی این است که شما این نکته را در نظر داشته باشید که مبلمانی که از جنس چوب هستند سبک تر از مبلمانی هستند که از جنس رزین پلی استر هستند. آخرین راهکاری که می تواند در این تشخیص مفید باشد این است که رنگ هایی که روی مبلمان چوبی زده می شوند شفاف هستند اما بر عکس رنگی های روی مواد رزینی کدر و مات هستند.

مزیت های استفاده از رزین پلی استر مبل سازی

مزیت های استفاده از رزین پلی استر مبل سازیچون رزین پلی استر نسبتا آسان تر و راحت تر به دست می آید وقتی در صنعت مبل سازی به جای چوب منبت کاری شده از آن استفاده می شود، قیمت تمام شده مبل پایین تر می آید.

با این رزین تقریبا در دمای اتاق یعنی بیست درجه سانتی گراد می توان کار کرد. فقط دقت داشته باشید که رزین پلی استری که به شکل مایع است بوی تند و زننده ای دارد این بو برای سلامتی مضر است پس توجه داشته باشید که با بیش از پنج کیلوگرم رزین در روز کار نکنید و همینطور در محل کارتان حتما تهویه مناسب داشته باشید.

این رزین مناسب قالب گیری هم هست و این نکته در صنعت مبل سازی بسیار مهم است همینطور می توانید از این رزین برای ایجاد طرح های هنری زیبا و ظریف و منبت کاری نیز استفاده کنید.

تنها چند نکته مهم دیگر این است که حتما هنگام انتخاب و خرید رزین به کیفیت و مرغوبیت آن توجه داشته باشید چرا که اگر از رزین نا مرغوب استفاده کنید ممکن است مشکلاتی به وجود بیاد از قبیل اینکه رنگ مبلتان مات تر و کدر تر شود، طرح منبت روی مبل ترک بخورد و همینطور مشکل دیگری که رزین پلی استر نا مرغوب ایجاد می کند این است که مبل سنگین تر می شود.

اگر رزین خریداری شده شما خوب و مرغوب باشد، برای شما به صرفه تر و محصول نهایی با کیفیت تر و با دوام تر خواهد بود.

درجه حرارت مناسب برای کار با رزین پلی استر

درجه حرارت مناسب برای کار با رزین پلی استر در هنگام کار با رزین پلی استر همواره به این نکته توجه داشته باشید که دمایی مناسب محیط حین کار بیست درجه سانتی گراد می باشد.

نکته مهم دیگری که در مورد استفاده از رزین پلی استر بهتر است بدانید این است که هنگام استفاده از آنها  همراه با این رزین ها، هاردنر و شتاب دهنده هم به آن باید اضافه شود. نسبت هر کدام از آنها یعنی هاردنر و رزین و شتاب دهنده باید از طرف شرکت فروشنده به شما گفته شود اما معمولا طبق استاندارد های موجود و آمار گرفته شده برای رزین های پلی استر شفاف ۲ الی ۴ درصد هاردنر و نسبت مشخصی شتاب دهنده که آن هم بستگی به شرکت سازنده آن دارد اضافه می شود. معمولا ماده شتاب دهنده بوی بسیار زننده ای دارد و باید احتیاط کرد که مقدار آن زیاد نشود. در مورد هاردنر افزوده شده هم باید دقت کرد که مقدار آن کم یا زیاد نشود چرا که به اصطلاح در زمان بستن و محکم شدن رزین تاثیر سوء می گذارد و کارایی رزین پلی استر را بهبود نمی بخشد و بر عکس بدتر می کند.

نکته ایمنی مهم دیگری که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که هیچ وقت ماده شتاب دهنده و هاردنر را با یکدیگر مخلوط نکنید چون موجب ایجاد حرارت بسیار زیاد و آتش سوزی می شود.

نسبت اختلاط این سه جز با هم و به همراه حرارت و دمای محیطی که در آن کار می کنیم در زمان بستن رزین موثر است. البته زمان بستن رزین پلی استر شفاف از زمان بستن نمونه غیر شفاف بیشتر و طولانی تر است. اگر دمای محیط از دمای استاندارد تعیین شده که همان بیست درجه سانتی گراد است پایین تر باشد زمان بستن به تعویق می افتد. و همینطور بالا تر بودن دما هم برای ایمنی محیط خطرناک است و هم جنس و کیفیت لایه خشک و محکم شده نهایی معیوب خواهد بود.

کارایی رزین پلی استر مبل سازی در صنایع

کارایی رزین پلی استر مبل سازی در صنایعامروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و صنعتی شدن تمام زمینه ها، مبل سازان از رزین پلی استر برای ساخت مبلمان و وسایل نظیر آن به جای چوب استفاده می کنند. استفاده از رزین پلی استر قیمت پایین تر و سرعت تولید بیشتری دارد و سودی که حاصل می شود برای سرمایه گذار و فروشنده بیشتر است.

پلی استر یا همان فایبر گلاس جنسی از نوع پلاستیک دارد. رزین پلی استرا در ابتدا به شکل مایع است و با افزودن هاردنر یک ژله بسیار سخت می شود و حجم آن کاهش می یابد چون مولکول های اسید و الکل به هنگام نزدیک می شوند و مایع بین آنها طی حرارت تولید شده تبخیر می شود.

امروزه استفاده از رزین پلی استر برای مبل سازی بسیار مرسوم شده است. با وجود کیفیت و زیبایی که مبلمان چوبی دارند اما استفاده از رزین یا ترکیب رزین و چوب جنبه های مثبت بیشتری دارد از جمله جلوگیری از قطع زیاد درختان، تولید و ساخت در زمان کمتر، تولید بیشتر و سود بیشتر.

این که شما خریداران محترم علاقه مند به مبلمان چوبی باشید یا رزینی بستگی به سلیقه شما در دکوراسیون داخلی محل مورد نظرتان و همینطور بودجه خودتان دارد. اما توصیه می کنیم اگر می خواهید بسته به دکوراسیون و طراحی فضایی داخلی روز دکوراسیون منزل یا محل کار خود را بعد از مدتی تغییر دهید، مبلمان رزینی را برای خرید انتخاب کنید چون هزینه پایین تری دارند و شما می توانید چند مبل رزینی را بجای یک مبل چوبی بخرید.

بهترین نوع رزین پلی استر در ایران

بهترین نوع رزین پلی استر در ایرانطبق تحقیقات و بررسی هایی که کارشناسان فروش ما از سطح بازار کرده اند و از نتایجی که بررسی شده، می توان گفت که بهترین نوع رزین پلی استر رزینی است که مقاومت دمایی بالایی داشته باشد و در اثر حرارت و گرما آسیب نبیند و معیوب نشود. مسلما این نوع رزین ها قیمت های بالا تری دارند ولی در عوض می توانید از کیفیت و دوام محصولاتی که با آنها ساخته می شوند مثل مجسمه ها، مبلمان و… مطمئن باشید. رزین های پلی استری که در کارخانه تولید می شود دو دسته است: ایزوفتالیک و یا ارتوفتالیک

رزین های ایزو بهترین کیفیت را دارند چون خاصیت کششی بالا، خمشی، انعطاف پذیری بالایی دارند. این رزین ها بی رنگ و شفاف هستند و براق، همینطور مقاومت دمایی، مکانیکی و شیمیایی بالایی دارند. اگر برای مبل سازی از این رزین با کیفیتی که کارشناسان فروش ما به شما معرفی می کنند خریداری کنید در نهایت مبل تولید شده شما بعد از رنگ آمیزی شفافیت و براقیت بسیار خوبی خواهد داشت چون مورد مشکل بزرگی برای مبل های رزینی به حساب می آید. همینطور دوام مبل شما بالا خواهد رفت و باعث مرغوبیت آن خواهد شد. این نوع رزین بسیار پر طرفدار و مردم کاربرد است و بیشتر تقاضای بازار از این نوع رزین است. نیروهای متخصص و کارآمد ما با جدید ترین و پیشرفته ترین تکنولوژی این رزین را فرموله و در خط تولید کارخانه تولید می کنند و بعد از کنترل کیفیت کامل و استاندارد به بازار عرضه می کنند.

برای اطلاع از قیمت رزین پلی استر ایزو با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، توسط پنل های مشخص شده در سایت با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

آموزش ساخت رزین پلی استر مبل سازی

آموزش ساخت رزین پلی استر مبل سازیبرای ساخت رزین پلی استر از نوعی که بتوانید در صنعت مبل سازی از آن استفاده کنید. چون از این رزین برای ساخت مجسمه استفاده می شود، در مبل سازی و ساخت دیگر لوازم دکوری هم می توان از آن استفاده کرد.

این رزین یک نوع رزین دست ساز و مصنوعی است. برای ساخت این رزین باید اسید دو عاملی به نام انیدرید را با الکل چند عاملی که هر دو در بازار مواد شیمیایی فروشی موجود هستند، مخلوط کنید.  در ابتدا شما یک محصول و فرآورده مایع خواهید داشت. اگر طبق فرمولاسیون موجود به این مایع، هاردنر پلی استر را اضافه کنید محصول شما به شکل ژله در می آید که این فرآیند با آزاد شدن حرارت و گرما همراه است پس باید جانب احتیاط رعایت شود.

بلافاصله بعد از اینکه رزین خود را ساختید در قالب مورد نظر بریزید چون به کمک هاردنر به سرعت سفت می شود و خود را می گیرد و دیگر نمی توان به آن شکل داد. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که قبلا به قالب جدا کننده زده باشید چرا که رزین پلی استر به بعضی از متریال ها مثل چوب می چسبد.

اگر مایل باشید رزین به دست آمده رنگی باشد بعد از مخلوط کردن انیدرید با الکل چند عاملی، پیگمنت یا پودر های رنگی را به آن اضافه کنید و بعدا هاردنر به آن بی افزایید.

هاردنری که استفاده می کنید دو نوع است یا مایع یا خمیری. حتما هاردنر را به نسبت و اندازه ای که از طرف شرکت سازنده تعیین شده اضافه کنید. اگر بخواهید زمان سفت شدن رزین و شکل گرفتن آن سریع تر اتفاق بی افتد اصلا و به هیچ وجه دما را تغییر ندهید یا مقدار هاردنر را کم یا زیاد نکنید بلکه از ماده شتاب دهنده که به شکل مایع بنفش از جنس کبالت است در مقدار معین استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳٫۴ / ۵٫ تعداد آرا: ۱۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.