صادرات رزین پلی استر سنگ

۳٫۳
(۶)

رزین پلی استر سنگ در دو دسته کلی عرضه می شوند: رزین های پلی استر اشباع نشده و رزین های پلی استر اشباع شده. آنچه در صنعت سنگ مصنوعی استفاده می شود، رزین اپوکسی و پلی استر اشباع نشده است. تولید کنندگان این ماده در جهان آن را با کدهای مختلف در بازار می فروشند.

صادرات رزین پلی استر سنگ

مزایای سنگ های مصنوعی رزین پلی استر

مزایای سنگ های مصنوعی رزین پلی استر مزایای استفاده از رزین پلی استر در تولید سنگ های مصنوعی رزینی به شرح زیر است.

  • قیمت مناسب
  • نیازی به تجهیزات ویژه نیست
  • امکان خشک شدن در آفتاب
  • مقاومت در برابر تابش
  • ویسکوزیته بالا
  • بیشتر بخوانید: الیاف پلی استر

رزین پلی استر غیر اشباع در دو نوع کلی رزین پلی استر غیر اشباع ایزوتوپی و رزین پلی استر غیر اشباع شده ارتوفتالیک تولید می شود.

آنچه بیشتر در تولید سنگهای مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد، رزینهای پلی استر ارتواستاتیک غیر اشباع است. این ماده علاوه بر کاربرد آن در تولید سنگ های مصنوعی، به طور گسترده ای برای سنگ های طبیعی ماستیک یا پولیش نیز استفاده می شود. مزیت استفاده از سنگهای مصنوعی:

  • پاک شوندگی راحت.
  • ضد گرد و غبار.
  • احتمال نفوذ مایعات کم است.
  • مقاوم در برابر آتش.
  • مقاومت در برابر ضربه.
  • آنها در مجاورت مواد غذایی استاندارد دارند.
  • ایجاد سوراخ برای عبور لوله ها، سیم ها و کابل ها در سنگ های مصنوعی امکان پذیر است.
  • می توان از سنگهای طبیعی قوی تر ساخت.
  • این قابلیت برش دادن به روش های مختلف را دارد.
  • نصب آن آسان است.

ماده اصلی سنگ کورین تری هیدرات آلومینیوم (ATH) است. درصد ATH بین دو اکریلیک کوریونی و پلی استر یکسان است. اما به طور کلی، سنگ کورین پلی استر از سنگ کورین آکریلیک مقاوم تر است و نسبت به خراش دوام بیشتری دارد.

آزمایش ها نشان می دهد که هر دو در برابر آب جوش مقاومت یکسانی دارند و می توانند دمای هوا را به خوبی تا ۱۰۰ سانتی متر تحمل کنند. از حلالها (استون، نازک تر و غیره) استفاده کنید. این مواد به سطح آکریلیک قرنیه آسیب می رسانند.

خوب است بدانید که سنگ پلی استر کورین در فضاهای مسکونی که ممکن است از این مواد استفاده شود برتر است. همانطور که گفتیم، سنگ پلی استر کورین در برابر حلال ها و همچنین خراش ها مقاوم تر است.

پلی استر واضح تر و شکننده تر از آکریلیک است. خیس است البته بیشتر ریسک شکنندگی در هنگام حمل و نقل و ساخت و ساز اتفاق می افتد نه استفاده مشتری. ارزانتر بودن سنگ های رزین اکریلیک است. آکریلیک خاصیت فرمولاسیون بهتری دارد. یكی از نكات مهم در مورد انواع مختلف سنگ كورین این است كه با كورین پلی استر كار می كند.

این از آکریلیک کورین دشوارتر است. (این امر در مورد تولید کنندگان و نصب کننده ها است، نه کاربران نهایی و مشتریان.) دنیای کورین به آرامی از پلی استر به آکریلیک منتقل می شود. هشتاد درصد تولید کنندگان اکنون اکریلیک تولید می کنند، اما به نظر می رسد دلیل اصلی این امر تغییر جهت تولید کنندگان و نصب کننده ها باشد نه مصرف کنندگان.

زیرا همانطور که گفتیم کار با آکریلیک کرین آسان تر است و شکنندگی کمتری باعث می شود تولید کننده هنگام حمل و استفاده از آن کار ساده ای داشته باشد زیرا تولید کنندگان از وجود شکستگی شکایت زیادی دارند. همچنین، آکریلیک کورین قیمت بالاتری دارد و سود بیشتری را برای تولید کنندگان به ارمغان می آورد.

لازم به ذکر است که تولید کنندگان ایرانی، پلی استر کورین تولید می کنند. اکریلیک کورین وارداتی است. یکی از دلایل گرانی بیشتر کورین آکریلیک در ایران هزینه گمرک، حمل و نقل و هزینه واسطه ها است.

همچنین لازم به ذکر است که به دلیل نیروی کار ارزان در ایران، نصاب کورین برای نصب پلی استر کورین هزینه بیشتری نمی پردازند. با این وجود، لازم به ذکر است که برخی از شرکتهای کورین در ایران از کیفیت پایین برخوردار هستند، بنابراین حتما کورین ایران را با گارانتی و خدمات پس از فروش دریافت کنید.

شرایط نگهداری پلی استر ارتوفتالیک

شرایط نگهداری پلی استر را رد اینجا شرح داده ایم. در ظروف بسته بندی اصلی در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتیگراد و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود. پایداری: در شرایط فوق حداکثر چهار ماه از زمان تحویل می باشد. رزینهای پلی استر غیر اشباع در یک حلال فعال (رقیق کننده) حل می شوند. این حلال فعال عمدتاً مونومر استایرن است، که در رزین پلی استر غیر اشباع دو عملکرد دارد.

اول، ویسکوزیته رزین وینیل استر را کاهش می دهد. این مونومر حاوی یک پیوند مضاعف است که به عنوان یک عامل شبکه سازی نیز عمل می کند و با اتصال مولکول های پلی استر از نقاط غیر اشباع آنها، رزین را به یک شبکه سخت تبدیل می کند. پلی استر غیر اشباع با اضافه کردن مقدار کمی از کاتالیزور مانند پراکسیدهای آلی شروع می شود.

این مواد توسط گرما یا شتاب دهنده در رادیکال های آزاد تجزیه می شوند و به دلیل اثر متقابل شیمیایی بین حلال و پیوندهای اشباع نشده در پلی استر اشباع نشده، رزین جامد می شود. افزودن رنگ یا پرکننده را می توانید تا یک هفته ذخیره کنید، اما بیشتر اوقات کیفیت مواد کاهش می یابد، اما اگر خشک کن یا سفت کننده را به رزین اضافه کنید، باید همزمان از آن استفاده کنید.

تفاوت سنگ های رزین نسبت به سنگ های طبیعی

تفاوت سنگ های رزین نسبت به سنگ های طبیعی در این توضیحات، تفاوت سنگ های طلا و سنگ های طبیعی بیان شده است. این سنگ یکی از موادی است که در صنعت ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر مصالح ساختمانی با گذشت زمان کیفیت اصلی خود را از دست می دهند و استحکام آنها کاهش می یابد، اما سنگ یکی از موادی است که با گذشت زمان هیچ تاثیری بر روی آن نمی گذارد و همیشه سطح طبیعی آن را حفظ می کند. امروزه سنگ هم در نمای ساختمان و هم در دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

دوام و ماندگاری بالای این ماده بسیار زیاد است و بیشتر ساختمانهای ساخته شده از سنگ تا سالها باقی مانده است. این سنگ به دو دسته سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی تقسیم می شود. همانطور که از نام سنگ طبیعی پیداست، هزاران سال توسط طبیعت شکل گرفته است. موقعیت سنگ طبیعی نوع، رنگ و بافت آن را تعیین می کند.

سنگ طبیعی با رنگ منحصر به فرد و نواقص آن مشخص می شود. سنگ مصنوعی محصولی ساخته دست بشر است که در دهه ۱۹۸۰ میلادی به بازار معرفی شد. تقاضای مردم برای دیدن سنگهای یکنواخت و یکنواخت محرک این اختراع بود. به طور معمول، یک سنگ مصنوعی از بتن و سنگدانه ها ساخته شده است، که با فشار دادن این مواد ساخته می شوند.

این محصول به صورت مصنوعی رنگ شده و صیقل داده شده است تا مانند سنگهای طبیعی به نظر برسد. اگر از دو فاصله به این دو نوع سنگ نگاه کنید، تفاوت آن را دشوار است. اما اگر بیشتر دقت کنید، تفاوت را می بینید.

سنگهای طبیعی و مصنوعی اگرچه ممکن است شبیه به هم باشند اما تفاوتهای عمده ای دارند. با پیشرفت تکنولوژی ادعا می شود که سنگ های مصنوعی ظاهر بهتری دارند. آنها ساخته شده اند تا طیف گسترده ای از رنگ ها و سبک ها را ارائه دهند و نیازهای مختلف را برآورده سازند.

اما مطمئناً وقتی به اصل می رسیم، یک محصول دست ساز نمی تواند با یک محصول طبیعی رقابت کند. شکل گیری سنگ طبیعی هزاران سال طول می کشد و در طی این فرایند، شکل ظاهری آن با زمان و طبیعت همراه است. به عبارت دیگر، هر یک از صفحات سنگ طبیعی از نظر ظاهری متفاوت است. هیچ دو صفحه سنگی به طور یکسان نیستند.

با ورود به بازار سنگ طبیعی، نمونه هایی از نظر رنگ، بافت و روکش مشاهده می کنید که در نوع خود بی نظیر هستند. بنابراین، افرادی که ظاهر طبیعی را ترجیح می دهند، ممکن است از طراحی غیر طبیعی و غیر واقعی سنگ های مصنوعی خوششان نیاید.

سنگ مصنوعی معمولاً از سنگ طبیعی بسیار اقتصادی است. این امر باعث می شود فرآیند نصب سنگ ساختمان آسانتر و مقرون به صرفه تر شود.

نحوه استفاده از رزین پلی استر برای سنگ

رزین پلی استر برای سنگ ماده ای است که در مجسمه سازی و کارهای صنعتی و در تولید سنگ مصنوعی به کار می رود. میزان انقباض پلی استر: پلی استرهای مختلف به طور معمول بین ۵ تا ۸ درصد از حجم خود را در هنگام انعقاد از دست می دهند. این خاصیت مزایا و مضراتی دارد. مزیت این است که به دلیل کوچک بودن آن از قالب راحت تر بیرون می آید.

ضرر این است که اگر یک لایه از آن را روی لایه دیگری که منعقد شده است بریزیم، زیرا لایه قبلی به دلیل کوچک شدن از دیواره قالب فاصله گرفته است، راه خود را به داخل فضا می یابد و حجم را تا بیش از حد افزایش می دهد.

ایجاد می کند که باید بعدا تراشیده شود. مجسمه های پلی استر را رنگ کنید: می توانید پودر رنگی یا خمیر رنگی (رنگدانه) که به عنوان مادر رنگ شناخته می شود را با پلی استر مخلوط کرده و خوب مخلوط کنید و سپس کبالت را به آن اضافه کنید. بعد از انجام مراحل بعدی و مجسمه سازی، وقتی آن را از قالب بیرون می آوریم، مجسمه رنگ یکنواخت خواهد داشت.

همچنین مجسمه های پلی استر نیز می توانند با جوهر و رنگ فوری برای خودرو نقاشی شوند. مقداری استون یا نازک کننده آنی را با جوهر مخلوط کرده و آن را با یک قلم مو روی مجسمه پلی استر بکشید. رنگ دیگری که برای پلی استر استفاده می شود رنگهای آلکیدی است. برای سفیدتر شدن پلی استر می توانید از خمیر سفید و پودر تیتانیوم استفاده کنید.

برای تبدیل پلی استر به فلز می توان از پودر تاج و انواع پودر فلز استفاده کرد.

در انتها پراکسید (خشک کن) را اضافه کنید تا زمان سخت شدن خود را از دست ندهید. برای خالی کردن مجسمه یا هر شیء، فقط کافی است قالب را بطور مداوم بچرخانید تا اینکه پلی استر ژله شود و در آخر انتهای قالب را ببندید. مقداری پلی استر ترکیبی را درون قالب بریزید و آن را در حالت ایستاده بگذارید تا ببندد.

قالب بندی سیلیکون: بهترین قالب برای پلی استر، سیلیکون RTV2 برای اشیاء با خط متقارن مناسب است که با مشکل از قالب بیرون می آیند. در غیر این صورت می توان از PVC یا قالب گوشت و قالب های دیگر استفاده کرد.

سیلیکون یکی از مواد پلیمری است که از سیلیکون تشکیل شده و اتمهای اکسیژن تشکیل می شوند. این ساختار مولکولی باعث می شود که نسبت به سایر مواد آلی در مقابل گرما مقاوم تر باشد. با فرمولهای مختلف این مواد، طیف گسترده ای از حالتهای بدنی حاصل می شود. سیلیکون ها به روش های مختلفی قابل تولید و استفاده هستند.

نکات ایمنی هنگام استفاده از رزین پلی استر

نکات ایمنی هنگام استفاده از رزین پلی استر نکات ایمنی مانند استفاده از دستکش، عینک، ماسک مناسب و تهویه مناسب باید رعایت شود تا در هنگام کار با این مواد خطری برای شما ایجاد نکند. برخی از رزین ها، مانند رزین پلی استر، به دلیل بو نسبتاً سفت تر، بهتر هستند.

از آنها نباید در محیط های بسته و کوچک مانند اتاق های خانگی استفاده شود، اما برخی از رزین ها مانند رزین اپوکسی که یکی از سالم ترین و بی خطرترین رزین ها است و بو ندارد، می توان در خانه استفاده کرد، البته با رعایت نکات ایمنی.

هر رزین خشک کن یا سخت کننده مخصوص به خود را دارد که در ترکیب با مقدار مناسب رزین باعث واکنش شیمیایی می شود. و خشک کردن رزین. مقدار ترکیب خشک کن با رزین در بسته مشخص شده است، در غیر اینصورت باید از فروشنده سؤال شود.

هر رزین خشک کن مخصوص به خود را دارد که علاوه بر نوع خشک کن، مقدار مخلوط کردن آنها با رزین نیز متفاوت است و همچنین روش مخلوط کردن نیز وجود دارد. آنها همچنین در این تفاوت هستند که شما باید بسته به نوع رزینی که استفاده می کنید یاد بگیرید که چگونه با آنها کار کنید و نمی توانید آنها را با هم مخلوط کنید.

ضد آب و ضد لک بودن رزین پلی استر سنگ

ضد لک بودن رزین پلی استر بسیار کاربردی است. رزین های اپوکسی ضد آب با کیفیت مناسب و همچنین با قیمت مناسب در دسترس هستند. رزین های اپوکسی ضد آب را می توان یکی از پرکاربردترین رزین ها در صنعت ساختمان در نظر گرفت. از ذرات نانو در فرمولاسیون این نوع رزین استفاده شده است.

به گونه ای که وقتی روی سطح، چه سنگی و چه آجری اعمال می شود، نانوذرات با آن واکنش نشان می دهند و پیوندی محکم با سطح ایجاد می کند. رزین های اپوکسی به ما یک سطح ضد آب و لکه دار می دهد.

حتی می توان گفت که این سطوح در برابر سایش و خراش مقاوم هستند. رزین های ضد آب در برابر اشعه خورشید بسیار مقاوم هستند و باعث زرد شدن سطوح می شوند و حتی می توان گفت که مدت هاست خاصیت ضد خش و ضد آب بودن خود را حفظ می کنند.

مقاومت بالای رزین پلی استر در برابر اسید

مقاومت بالای رزین پلی استر در برابر اسید مقاومت بالای رزین صورت زیر است.

  1. مقاومت شیمیایی عالی (به خصوص در محیط های قلیایی)
  2. چسبندگی خوبی به مجموعه ای از بسترهای مختلف
  3. استحکام کششی، فشاری و خمشی بسیار بالا
  4. تراکم پخت و پز کم
  5. ثبات ابعادی
  6. عایق الکتریکی عالی
  7. امکان طبخ در دماهای مختلف
  8. مقاومت در برابر خستگی عالی
  9. بی بو و بی مزه

رزین های اپوکسی در کاربردهای مختلفی از جمله پوشش های سطحی، چسب ها، روکش ها، ساخت سازها و کامپوزیت ها استفاده می شود. چندین لایه رزین اپوکسی در صنعت هواپیما بسیار مهم است.

از رزین به همراه الیاف آرامید در ساخت موتورهای موشک و کپسول های فشار با پیچ استفاده می شود. علاوه بر این، از رزین های اپوکسی به همراه سازه های فیبر و لانه زنبوری، برای ساخت ملخ های هلیکوپتر استفاده می شود.

از رزین های اپوکسی تقویت شده با الیاف کربن و آرامید به جای شیشه پلی استر در ساخت قایق ها استفاده می شود که در ضمن حفظ وزن از فضای بیشتری در همان استحکام استفاده می شود. از کامپوزیت های آرامید اپوکسی نیز برای جایگزینی فولاد در کلاه ایمنی استفاده می شود. آنها در جنگ استفاده می شوند.

بیشتر بخوانید: تابلو نقاشی، تابلو روغن

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳٫۳ / ۵٫ تعداد آرا: ۶

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.