بازار صادرات رزین ارتوفتالیک شفاف

۵
(۱)

رزین ارتوفتالیک شفاف، از پر مصرف ترین رزین در صنعت کامپوزیت می باشد، که بازار صادرات خوبی را هم به خود گرفته است.

بازرگانان بسیاری هستند که این محصول را به صورت عمده به بسیاری از کشورها و از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می کنند و از این جهت ارز آوری خوبی هم دارند.

بازار صادرات رزین ارتوفتالیک شفاف

نحوه طراحی رزین ارتوفتالیک شفاف

نحوه طراحی رزین ارتوفتالیک شفاف  رزین پلی استر ارتوفتالیک، در گروه مواد غیر اشباع قرار گرفته است و می تواند به خوبی در یک حلال رقیق کننده حل شود.

از طرفی رزین پلی استر ارتوفتالیک، در خانواده گروه استری ها است که در ساختار مولکولی آن ها از پیوند استری استفاده شده است. این رزین ارتوفتالیک عمدتا از مونومر ساخته شده است و می تواند دو وظیفه را در رزین پلی استر غیر اشباع انجام دهد. استفاده از آن در رزین پلی استر غیر اشباع باعث کاهش گرانروی رزین در روی سطح سازه ما می گردد و از طرفی هم رزین ارتوفتالیک از پیوند دوگانه تشکیل شده است و به عنوان عامل شبکه ای عملکرد موفقی دارد.

 شبکه ای شدن در رزین پلی استر غیر اشباع از طریق اضافه کردن کاتالیزوری مثل پراکسیدهای آلی، شروع می شود. پراکسیدهای آلی در اثر حرارت یا یک ماده شتاب دهنده به رادیکال آزاد تجزیه شده و از طرفی هم آن ها در اثر فعل و انفعالات شیمیایی به وجود می آید. این نوع از رزین در میان حلال و پیوندهای غیر اشباع موجود در پلی استر ارتوفتالیک غیر اشباع، به حالت جامد در می آید.

از انواع رزین پلی استر ارتوفتالیک می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم: رزین پلی استری غیر اشباع ایزوفتالیک و رزین های پلی استر غیر اشباع ارتوفتالیک 

در صورتی که اسید فتالیک مورد استفاده در آن ها از نوع ارتو باشد، به رزین حاصل رزین غیر اشباع ارتوفتالیک گویند و اگر هم از اسید فتالیک ایزو باشد، به رزین حاصل رزین پلی استر غیر اشباع ایزوفتالیک می گویند.

از انواع رزین های ارتوفتالیک در موارد عمومی استفاده می شود و این در حالی است که از رزین های غیر اشباع ایزوفتالیک در موارد ویژه و خاص استفاده می کنند.

از مزیت های استفاده از رزین های پلی استر ارتوفتالیک می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • از قیمت پایینی برخوردار است.
  • استحکام خمشی بسیار خوبی دارد.
  • کششی خوب در آن فاحش است.
  • سختی بالایی دارد.

فروش عمده رزین ارتوفتالیک شفاف

فروش عمده رزین ارتوفتالیک شفاف بازار رزین ارتوفتالیک بسیار داغ است و علت آن هم می تواند استفاده بسیار زیاد از آن باشد.

در واقع فروش رزین ارتوفتالیک بسیار بالا بوده و افراد می توانند به صورت عمده این محصول را تهیه نمایند و در ازای پرداخت پول کم تر، به رزین ارتوفتالیک بیش تری هم دست یابند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۵ / ۵٫ تعداد آرا: ۱

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.