قیمت اصلی رزین پلی استر مایع

۵
(۱)

رزین پلی استر مایع، ماده ای با غلظت زیاد، که از فرآورده های پتروشیمی است و کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف و مجسمه سازی دارد. این ماده به صورت بسته بندی شده در بشکه های بزرگ به فروش می‌رسد. این رزین پلی استر مایع همراه با کبالت و یا بدون کبالت عرضه می‌شود. 

قیمت رزین پلی استر به مواد اولیه، حجم محصول، ترکیبات افزوده شده به محصول، برند تولید کننده و… بستگی دارد. 

قیمت اصلی رزین پلی استر مایع

فرآیند سخت شدن رزین پلی استر مایع

فرآیند سخت شدن رزین پلی استر مایع

رزین پلی استر ماده ای چسبنده است که دارای گروانروی بالایی است. در حالت طبیعی، رزین پلی استر به صورت مایعی شفاف و در رنگ های زرد تا کهربایی است. این ماده سمی است؛ از این رو هنگام استفاده از آن، محیط باید دارای تهویه مناسب باشد.‌ 

رزین پلی استر برای ساخت مجسمه های تزئینی، ضد آب کردن تجهیزات و وسایل و ساخت قالب های گوناگون به کار می رود. برای استفاده از رزین های پلی استر، به ترکیبات دیگری نیاز است؛ هاردنر یا ماده سفت کننده، باعث تغلیظ رزین می‌شود؛ این عمل با حرارت و گرما همراه است. با گذشت زمان اندکی پس از افزودن هاردنر، رزین حالت ژله ای پیدا می کند. ماده دیگر مورد استفاده، کاتالیزور است. کاتالیزور، زمان خشک شدن رزین پلی استر را کاهش می دهد. از ماده شیمیایی کبالت به عنوان کاتالیزور استفاده می شود. 

افزودن ترکیبات به رزین، طبق اصول و قواعدی است که با خروج از آن، نتیجه مورد نظر حاصل نمی شود. هیچ گاه نباید کبالت و هاردنر به صورت همزمان به رزین افزوده شود، این کار باعث ایجاد حرارت بالا و حریق خواهد شد. 

با تغییر مقدار هاردنر، زمان سفت شدن رزین تنظیم می شود. برای رزین های نازک که دیرتر خشک می‌‌ شوند، این مقدار افرایش می یابد. در رزین پلی استر ضخیم، احتمال شکستگی وجود دارد، از این رو باید میزان کمتری از هاردنر به آن افزوده شود.

فرآیند سخت شدن رزین پلی استر به چند عامل بستگی دارد :

  • میزان هاردنر
  • میزان کاتالیزور
  • دمای محیط

رزین های شفاف و نازک به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند. کاهش دما نیز باعث طولانی تر شدن این فرآیند می شود. 

منبع خرید رزین پلی استر مایع

منبع خرید رزین پلی استر مایع

رزین پلی استر مایع از ترکیبات آلی و از فرآورده های شیمیایی است. شرکت های تولید کننده بسیاری در کشور به ساخت این محصول مشغول هستند. از آنجا که رزین ها ضد آب هستند و مقاومت بالایی در برابر رطوبت و نور خورشید دارند، در صنایع مختلف کاربرد زیادی دارند. 

برای خرید رزین پلی استر مایع در بشکه های ۲۰۰ و ۲۲۰ کیلوگرمی به صورت مستقیم، با بهترین کیفیت ها به این سایت مراجعه کنید. کارشناسان سایت تمامی اطلاعات لازم را به شما خواهند داد.‌

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۵ / ۵٫ تعداد آرا: ۱

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.