خرید کیلویی رزین پلی استر بی رنگ

۳
(۲)

رزین پلی استر بی رنگ یک ماده اولیه مهم در صنعت و هنر می باشد و بسیاری از اثرهای هنری مانند مجسمه ها و زیورآلات با کمک آن ساخته می شود. با توجه به اینکه کاربرد این ماده زیاد است بهتر است که آن به صورت کیلویی خریداری شود تا بتوان مدت زمان بیشتری از آن استفاده کرد.

خرید کیلویی رزین پلی استر بی رنگ

استفاده از رزین پلی استر در دکمه سازی

استفاده از رزین پلی استر در دکمه سازی یکی از قسمتهای مهم در هر لباسی دکمه های آن است که می تواند از مواد مختلفی ساخته شده باشد.
در گذشته از موادی مانند انواع پلاستیکها برای ساخت این قسمت استفاده می شد که معمولا مقاومت لازم را نداشت و در موارد زیادی شکسته می شد.
پس از آن نیز مدتی ساخت دکمه های فلزی انجام شد ولی معمولا وزن این دکمه ها زیاد بود و مواد اولیه زیادی برای ساخت آنها به کار می رفت که به مرور زمان مواد جدیدتری جایگزین آن شدند.
رزین پلی استر ماده ای است که اگر با هاردنر با نسبت درست ترکیب شود می تواند یک ماده سخت و مستحکم ایجاد کند که به همین دلیل مورد توجه صنعت دکمه سازی قرار گرفت.
همچنین این ماده سبک است و دکمه هایی که با کمک آن ساخته می شود نسبت با سایر محصولات این بخش وزن کمتری دارد.

نکته دیگر این است که رزین پلی استر نیز به عنوان یک ماده اولیه قالب پذیری بسیار خوبی دارد که این موضوع باعث شده به سرعت جای خود را در صنعت دکمه سازی باز کند.
معمولا وسایلی که با رزین ساخته می شوند عمر مفید بالایی دارند ولی زمانی که به هر دلیلی از کار می افتند می توان به راحتی آنها را بازیافت کرد..
قابلیت بازیافت رزین پلی استر سبب شده که محیط زیست نیز از آلودگیها در امان باشد و مواد اولیه برای ساخت تجهیزات جدید و نو فراهم شود.
نکته جالب آن است که بیشتری رزین پلی استر بازیافتی وارد کارخانه های دکمه سازی می شود و دوباره وارد چرخه تولید می شود.
یکی دیگر از علل استفاده از پلی استر در دکمه سازی قیمت مناسب آن است که باعث شده هزینه های تولید کاهش پیدا کند و محصول نهایی به قیمت مناسب تری به دست مشتری برسد.

طریقه کار با رزین پلی استر بی رنگ

طریقه کار با رزین پلی استر بی رنگرزین پلی استر در حالت عادی شبیه به یک مایع غلیظ است که برای ساخت یک وسیله جدید باید مقداری از هاردنر یا همان خشک کن را به آن اضافه نمود
کسی که می خواهد رزین با سرعت بالاتری خشک شود باید مقدار هاردنر را بیشتر در نظر بگیرد ولی نباید در این مورد نیز زیاده روی به خرج داد.
در واقع یک نسبت استاندارد در ترکیب این دو ماده وجود دارد که بهتر است فرد نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشد و در این مورد تخطی نکند.
طریقه کار رزین پلی استر به این صورت است که ابتدا هاردنر باید به آن اضافه شود و برای اینکه فرایند سریعتر انجام شود می توان مقداری از کاتالیزورهای مختلف را به ترکیب اضافه نمود.

ضخامت رزین یکی از عوامل مهم در هنگام ساخت است و نباید از حدی تجاوز کند زیرا اگر ضخامت زیاد گرفته شود ممکن است مشکلی مانند ترک خوردگی در آن ایجاد گردد..
بهترین نسبتی که باید برای هاردنر در نظر گرفت دو درصد است که اگر این مقدار بیش از حد بالا باشد بلافاصله رزین خشک می شود و به فرد فرصت کار کردن را نخواهد داد.
البته این درصد می تواند در شرایط مختلف تغییر کند که به طور مثال در زمانی که ضخامت رزین پلی استر کم است باید از چهار درصد استفاده کرد.
نازک بودن رزین باعث می شود که سطح آن دیرتر خشک شود که به همین علت مقدار هاردنر به چهار درصد افزایش داده می شود.

درجه حرارت مناسب برای کار با رزین پلی استر بی رنگ

درجه حرارت مناسب برای کار با رزین پلی استر بی رنگیکی از عوامل مهم در هنگام کار با رزین پلی استر مربوط به دمای محیط است زیرا نتیجه کار در شرایط دمایی مختلف با تفاوت زیادی همراه خواهد بود.
اکثر کارگاه هایی که بار رزین کار می کنند در تلاش هستند تا دما را به صورت یکسان و ثابت دربیاورند و تا جایی که امکان دارد از نوسانات حرارتی دوری می کنند.
درجه حرارت رزین یکی از عواملی است که به صورت مستقیم بر روی مدت زمان سفت شدن آن تاثیر می گذارد و باید آن را حتما جدی گرفت.
بهترین دمایی که می توان در آن از رزین پلی استر استفاده کرد بیست درجه سانتی گراد است که در این حالت برترین محصول ساخته می شود.
هر چقدر که میزان این دما کمتر شود به طور قطع سرعت خشک شدن نیز کمتر خواهد شد و زمان بیشتری برای آن لازم خواهد بود.

در رزینهای پلی استر بی رنگ اگر دما به کمتر از چهارده درجه سانتیگراد برسد دیگر ترکیب مورد نظر سفت نمی شود که اصطلاحا به این حالت منجمد شدن نیز می گویند.
افرادی که در این حوزه فعال هستند باید امکانات گرمایشی مختلفی را برای کارگاه در نظر بگیرند تا در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان این مشکل برای آنها به وجود نیاید.
در ضمن در مواردی که ماده ساخته شده نازک باشد باید دما تا جایی که امکان دارد بالاتر برود تا سرعت خشک شدن آن بیشتر شود.
کسانی که می خواهند محصولاتی که ساخته اند سریعتر آماده شود می توانند از دستگاه هایی مانند فر استفاده کنند و آنها را در معرض دمای پنجاه درجه قرار دهند.
این درجه حرارت بالا سبب می شود که فقط در نیم ساعت محصول خشک شود در حالی که اگر آن در دمای اتاق قرار بگیرد ممکن است چند روزی زمان ببرد.

مواد اولیه تشکیل دهنده رزین پلی استر بی رنگ

مواد اولیه تشکیل دهنده رزین پلی استر بی رنگمواد اولیه رزین پلی استر شامل چندین عنصر می شوند که هر کدام وظایف خاصی را در داخل این ماده دنبال می کنند.
یکی از موادی که معمولا در داخل رزین دیده می شود استایرن است که به مولکولهای رزین پلی استر پیوند برقرار می کند و با ایجاد اتصالات دوگانه ترکیب را قوی تر می کند.
جاذب یو وی یکی دیگر از فراورده هایی است که به رزین اضافه می شود و میزان مقاومت آن را در برابر اشعه خورشید بالاتر می برد و نمی گذارد که اشعه خورشید در بلند مدت به آن آسیب برساند.
اضافه شدن پیگمنت در این ماده سبب شده که زیبایی و جلای آن بیشتر شود و دلیل اصلی درخشش سازه های هنری مانند مجسمه نیز حضور و بروز همین ماده است.
فیلرها نیز نقش تعیین کننده ای در ساختار رزین ایفا می کنند و باعث می شوند که آن در برابر حرارت زیاد و آتش سوزی مقاومت پیدا کند و در صورت بروز حادثه آسیبی نبیند.

معمولا زمانی که رزین پلی استر بر روی موضعی ریخته می شود ممکن است با هوا تماس پیدا کند و حبابهایی در آن ایجاد گردد که برای جلوگیری از ایجاد این مشکل از ضدحباب کمک می گیرند.
تغلیظ کننده ها نیز دسته دیگر از مواد اولیه تشکیل دهنده رزین پلی استر بی رنگ هستند که باعث می شوند مایع غلیظ گردد و فرد بتواند راحت تر کار خود را به انجام برساند.
در بعضی از رزینها می توان بعضی از الیاف را نیز مشاهده کرد که اجازه ترک خوردن را به رزین نمی دهند و اتصال بین ذرات مختلف را محکمتر خواهند کرد.
اگر رزین پلی استر تمامی موادی که نام برده شد را در ترکیب خود داشته باشد می توان گفت که یک محصول درجه یک است و با کمک آن انواع طرحهای زیبا ایجاد می شود.

کاربردهای رزین پلی استر در صنعت

کاربردهای رزین پلی استر در صنعت رزین پلی استر یک ماده محبوب در بین صنایع مختلف است و مزایای بیشمار این ماده باعث شده است که تعداد زیادی از صنایع به دنبال خرید و تهیه آن باشند.
بسیاری از سنگهای مصنوعی توسط همین ماده در شهرکهای صنعتی ساخته می شوند و به دلیل زیبایی و جلوه خاصی که دارند، مردم به سراغ تهیه آنها می روند.
یکی از صنایع مهم که به طور پیوسته از این ماده استفاده می کنند خودروسازی است و بسیاری از قطعه های داخل ماشین با کمک رزین پلی استر ساخته می شود.
مقاومت بالای پلی استر در برابر ضربه و حرارت باعث شده که در اکثر ماشینهایی که در حال تولید هستند از این ماده به صورت ویژه استفاده گردد.
همچنین رزین اپوکسی به عنوان یک روکش برای ساخت انواع کامپوزیتها مورد استفاده قرار می گیرد و باعث تحول بزرگی در این بخش شده است.

بسیاری از وانهای حمام پرفروش موجود در بازار از رزین پلی استر به عنوان یک لایه پوششی خوب بر روی خود بهره جسته اند.
با توجه به اینکه رزین بعد از خشک شدن در آب انحلال ناپذیر است از آن برای ساخت قایق ها نیز کمک می گیرند و کاربرد آنها در بدنه کشتی و قایقها هر ساله بیشتر می شود.
یکی دیگر از کاربرد های رزین در ساخت فایبرگلاس است که امروزه به دلیل سبکی که دارد می توان آن را در ساختار بسیاری از مواد مشاهده نمود.
تعداد زیادی از لوله هایی که در صنعت ساخته می شوند دارای درصدی از رزین پلی استر هستند که باعث شده اند ویژگیهای مثبت در لوله ها تقویت گردند.

مقدار مقاوت رزین پلی استر بی رنگ در برابر ضربه

مقدار مقاوت رزین پلی استر بی رنگ در برابر ضربهرزین پلی استر قبل از اینکه خشک شود حالت ژله ای دارد و می توان با اعمال فشار تغییراتی را بر روی آن به وجود آورد و شکلش را عوض کرد.
ولی زمانی که فرایند سخت شدن در این ماده پایان یابد بسیار مستحکم خواهد شد به طوری که می تواند ضربه های مکانیکی سخت را تحمل نماید.
البته اگر کسی که با این ماده کار می کند بتوانند نسبتهای ترکیب مواد را به درستی رعایت کند، در نهایت مقدار مقاومت آن نیز چندین برابر می شود.
همانطور که قبل از این اشاره کردیم، وجود بعضی از مواد مکمل مانند الیاف می تواند مانند یک واسطه عمل کند و قسمتهای مختلف رزین را به خوبی در کنار هم نگهدارد.

مقاومت رزین پلی استر به صورت مستقیم به درصد ترکیب هاردنر مربوط می شود و اگر کسی این ترکیب را با نسبت درست رعایت کرده باشد، مسلما محصول به دست آمده در برابر ضربه های بیرونی محکم تر خواهد بود.
البته اضافه کردن کاتالیزورهایی مثل کبالت نیز در این مورد تاثیرگذار است که هم مدت زمان خشک شدن را سریعتر می کند و هم می تواند بعضی از ویژگیهای مثبت مانند استحکام را به وجود آورد.
وجود و حضور این کاتالیزورها می تواند نتیجه نهایی کار را بهتر کند و معمولا کسانی که این ماده را به رزین اضافه کرده اند، از تاثیرات مثبت آن ابراز خوشحالی می کنند.
به صورت کلی می توان اینگونه بیان کرد که مقدار مقاومت رزین پلی استر در برابر فشار و ضربه ها زیاد است و بروز اتفاقات ساده مانند افتادن بر روی زمین باعث شکستن آن نخواهد شد.
با این حال افرادی نیز هستند که ترجیح می دهند بعضی از مواد دیگر را برای بالا بردن استحکام به داخل رزین اضافه کنند که برای کاربردهای عادی نیازی به این کار نخواهد بود.

نحوه ساخت رزین پلی استر

نحوه ساخت رزین پلی استر پلی استر یک ماده شیمیایی معروف است که می توان به صورت مصنوعی آن را در شرایط آزمایشگاهی به وجود آورد.
در هنگام ساخت رزین پلی استر باید بعضی از مونومرها را با آن اضافه کرد تا خصوصیات جدیدی در آن شکل بگیرد که مهمترین آنها استایرن است که نام آن در مطالب قبلی به آن پرداخته شد.
زمانی که این ماده در کنار پلی استر قرار می گیرد یک واکنش شیمیایی بین آنها اتفاق می افتد که در اثر آن میزان گرانروی پلی استر کمتر می شود و راحت تر در داخل قالب قرار می گیرد.
نحوه ساخت رزین پلی استر می تواند به دو صورت اشباع و غیر اشباع باشد که هر کدام از آنها در بخشی از صنایع به کار می روند.
پلی استری که به صورت اشباع ساخته می شود تمامی ظرفیت های مولکولی خود را پر می کند که در نهایت باعث محکمتر شدن ساختار آن می گردد.

معمولا در هنگام ساخت رزین پلی استر از مقداری اسید نیز استفاده می کنند که در حال حاضر پرمصرف ترین آن پراکساید است که در بیشتر محصولاتی که در بازار دیده می شود وجود دارد.
بعضی از رزینها به صورت کاملا شفاف تولید می شوند ولی دسته ای دیگر نیز وجود دارند که به صورت رنگی هستند و در فرایند تولید آنها از رنگدانه های صنعتی استفاده شده است.
به صورت کلی نحوه تولید رزین پلی استر بیان شد ولی تولیدکننده می تواند به اختیار خود بعضی از مواد دیگر را به آن اضافه کند تا ویژگی های متمایزی در آن ایجاد گردد.
از دیگر عناصری که معمولا در هنگام ساخت این محصول می توان به آن افزود اسید فوماریک است که با گروه های الکلی موجود در رزین واکنش می دهد و پیوندهای زیادی را ایجاد می کند.
در این مقاله کلیاتی درباره رزین پلی استر گفته شد و هر کس می تواند به کمک گرفتن از این اطلاعات، محصول مورد نظر خود را از لحاظ کیفی بررسی کرده و خرید خود را نهایی کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳ / ۵٫ تعداد آرا: ۲

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.