تولید رزین در کارخانه بنیان کالا

۵
(۱)

معنای تحت اللفظی رزین، صمغ است و دلیل اینکه به بعضی از پلیمرها  رزین گفته می شود این است که آنها مایعات غلیظ و چسبناک مانند صمغ درخت هستند. این مایع که از تنه درخت بیرون می آید، به مرور زمان سخت می شود. رزین بنیان کالا بسیار باکیفیت است. 

تولید رزین در کارخانه بنیان کالا

فعالیت کارخانه بنیان کالا در عرصه بین المللی

فعالیت کارخانه بنیان کالا در عرصه بین المللی فعالیت کارخانه بنیان کالا که شرکت تولید کننده پیشرو رزین های آلکیدی بر پایه حلال، پلی استر اشباع نشده و خشک کن های رنگی در ایران است، از سال ۱۹۹۶ آغاز شده است. این شرکت صادراتی مستقر با ظرفیت سالانه ۴۰،۰۰۰ تن، علاوه بر این همچنین با حضور فعال در عرصه های بین المللی در زمینه صنایع رنگ، پوشش و کامپوزیت فعالیت می کند و محصولات خود را بطور گسترده در خاورمیانه، آفریقای شمالی، اروپای شرقی و آسیای مرکزی ارائه می دهد. این حضور مستمر و رنگارنگ در بازارهای جهانی، جایگاه ما را در بین تولید کنندگان پیشرو و پیشرو در زمینه صادرات در حوزه تخصصی خود ایجاد و تضمین کرده است. گواهینامه های معتبر محصول از آژانس های رتبه بندی درجه یک ملی، به مشتریان ما اطمینان می دهد که همیشه محصولات با کیفیت بالا را دریافت و مصرف می کنند.

طرز تهیه رزین در کارخانه بنیان کالا

طرز تهیه رزین در کارخانه بنیان کالاطرز تهیه رزین در کارخانه: در ایران مارک های بسیار باکیفیت و شناخته شده ای در تولید این محصولات دیده می شود. رزین های اپوکسی را می توان در حالتهای مایع یا جامد بدست آورد. البته دو فرآیند تولید مشابه هستند. در مرحله اول، ECH و BPA درون راکتور بارگذاری می شوند. محلول جوش شیرین ۲۰-۴۰٪ از جوش شیرین به واکنش اضافه می شود زیرا محلول به جوش آورده می شود. تولید کنندگان مواد افزودنی و فرمولاسیون خاصی ایجاد می کنند که بسته به کاربرد خاص، خاصیت خاصی از جمله انعطاف پذیری، ویسکوزیته، رنگ، چسبندگی و شتاب ایجاد می کنند. ساختار رزین اپوکسی: اپوکسی ها پلی اترهای ساخته شده از مونومرها هستند که در آنها گروه اتر به عنوان یک حلقه سه اتمی شناخته می شود و به حلقه اپوکسی معروف است. رزین اپوکسی به طور کلی بیش از هر ترکیب است. یک گروه اپوکسی یا اکسیر در هر مولکول تعریف می شود و با تعامل گروه های اپوکسی آن با یک ماده پخت، می تواند به یک فرم گرمایش مفید تبدیل شود. رزین های اپوکسی، که به طور گسترده ای به عنوان روکش و چسب مورد استفاده قرار می گیرند. آنها با استفاده از یک فرآیند، پلیمرهای مایع را به مواد جامد تزریقی تبدیل می کنند. آنها به اسم آشپزی تهیه می شوند.

کاربردهای اصلی محصول رزین در شرکت بنیان کالا

کاربردهای اصلی محصول رزین در شرکت بنیان کالاکاربرد محصول رزین بسیار گسترده است. رزین ها در محصولات متنوعی استفاده می شوند. این مواد در صنایع مختلفی از جمله تولید محصولات هنری و تزئینی، تولید رنگ، ساخت پلاستیک، تولید کفپوش و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا چند نمونه از کاربردهای رزین در صنعت آورده شده است:کاربرد رزین در صنعت رنگ: اصولاً رنگ در صنعت رنگ وسیله ای برای پوشاندن اشیاء است كه از آن برای محافظت و تزئین استفاده می شود و به طور کل با مخلوط شدن اجزای زیر تهیه می شود. وظیفه اصلی این صنعت توزیع رنگدانه به طور مساوی در رزین است که پایداری آن به نیروی چسبندگی بین سطح و تماس ذرات رنگدانه و رزین بستگی دارد. رزین های طبیعی در واقع لثه درختان یا گیاهان هستند، یا از طبیعت مانند قیر و آسفالت به دست می آیند. به عنوان مثال، رزین نوعی آدامس است که از درخت کاج استخراج می شود و ترکیبی از اسید استیک است و به طور کلی، گام رزین باعث افزایش چسبندگی، سفتی، مقاومت در برابر محلول های قلیایی و از طرف دیگر انعطاف پذیری می شود. مقبولیت افزایش می یابد.موارد استفاده در جواهرات: به دلیل انعطاف پذیری زیاد در انتخاب رنگ ها، سختی و شکل، رزین امروزه در ساخت وسایلی مانند جواهرات بسیار محبوب است، روش ها و فیلم های آموزشی آنها را می توان در سراسر اینترنت مشاهده کرد. . همچنین می توانید از موارد ذکر شده در مبحث قبلی (استفاده در هنر) استفاده کنید. نکته ای که لازم به نظر می رسد انتخاب و استفاده صحیح از آن است، زیرا رزین های مختلف شرایط مختلفی را برای خشک کردن و تشکیل مناسب دارند (بعضی از آنها توسط سخت کننده هایی که با خود محصول حاصل می شوند سخت می شوند. برخی از آنها توسط اشعه ماوراء بنفش و …).

لیست انواع رزین از کارخانه بنیان کالا

لیست انواع رزین از کارخانه بنیان کالا انواع مختلفی از رزین ها وجود دارد که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. این محصول در صنایع غذایی، صنایع چوب و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. لیست انواع رزین:

رزین پلی استر

رزین رزین

رزین اپوکسی

رزین ایزو 

رزین اورتو 

یکی از مواد بسیار پرکاربرد در دنیای امروز، که در بیشتر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد، رزین است. رزین به خودی خود دارای شاخه های مختلفی است از جمله: رزین های پلی استر، رزین های آلکیدی، رزین های وینیل استر و غیره که هر کدام از آنها در یک صنعت خاص قابل استفاده هستند. آنچه توسط آژانس رزین ریخته گری به فروش می رسد، رزین های پلی استر اشباع نشده است. اگر برای حرفه خود به دنبال رزین با کیفیت و مقرون به صرفه هستید، می توانید با ما تماس بگیرید. از جمله صنایع بسیار پرکاربرد رزین پلی استر اشباع نشده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قالب سازی

لوله و مخازن

لایه بندی دستی

دریایی

صنعت سنگ طبیعی

دکمه

پالتروژن

مبلمان

مجسمه سازی

صنعت سنگ مصنوعی

رزین های پلی استر غیر اشباع به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می شود. زنجیره پلیمر اصلی این رزین دارای پیوند استر است که از واکنش فشاری یک ترکیب الکلی چند فاکتور و یک اسید چند منظوره مانند گلیکول و اسید فوماریک تهیه می شود. رزین یک ترکیب طبیعی یا مصنوعی است که بسیار چسبنده است و در شرایط سخت سخت می شود. این ماده معمولاً در الکل محلول است اما در آب محلول نیست. این ترکیب بسته به ترکیب شیمیایی مورد استفاده، به روشهای مختلفی طبقه بندی می شود. همچنین از آن به طور گسترده ای در هنر، تولید پلیمر و غیره استفاده می شود. رزین طبیعی از گیاهان به دست می آید. بهترین نمونه شربت کاج است که بوی تندی دارد. همانطور که می دانید این ماده بسیار چسبنده است، اما به مرور زمان سخت می شود. تعدادی گیاه دیگر نیز رزین تولید می کنند و این ماده هزاران سال است که توسط انسان مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ رزین گیاهی از شفاف تا قهوه ای تیره متفاوت است و در سختی و کدورت نیز متفاوت است. برخی از آنها به دلیل داشتن ترکیبات فرار بسیار بی ثبات هستند. تشخیص نادرست درختان رزینی گاهی اوقات می تواند باعث بروز حوادث شود، زیرا برخی از آنها حاوی هپتان هستند که یک هیدروکربن قابل اشتعال و انفجار است. کهربا در سایر رنگهای نادر مانند آبی نیز یافت می شود. انسان ها هزاران سال است که از رزین های طبیعی استفاده می کنند. از رزین کاج برای آب بندی قایق ها، مومیایی کردن اجساد، ظروف مواد غذایی و موارد دیگر استفاده شده است. همچنین در ساخت لاک ها، پولیش ها، جوهرها، عطرها، جواهرات و بسیاری اشیاء دیگر استفاده می شود. در بیشتر موارد، پلیمرها با رزین های مصنوعی ساخته می شوند که ارزان تر و تمیز کردن آن آسان تر است. انواع رزین های مصنوعی نسبت به رزین های طبیعی با ثبات تر، قابل پیش بینی تر و یکنواخت تر هستند زیرا در شرایط کنترل شده ساخته می شوند و امکان تولید ناخالص را فراهم می کنند. آنها با ترکیب مواد شیمیایی در آزمایشگاه ساخته می شوند و نتیجه آن واکنش به تشکیل ترکیبات چسبنده است. می توان از آن در تولید پلاستیک، رنگ و بسیاری از مواد مشابه به جای رزین های طبیعی استفاده کرد.

انواع رزین شامل:

رزین پلی استر

رزین اپوکسی

رزین وینیل رزین

رزین فنولیک

سایر رزین ها

رزین های پلی استر غیر اشباع به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می شود. زنجیره پلیمر اصلی این رزین دارای پیوند استر است که از واکنش فشاری یک ترکیب الکلی چند فاکتور و یک اسید چند منظوره مانند گلیکول و اسید فوماریک تهیه می شود. بنابراین با طراحی فرمول و کنترل اسیدهای اشباع و غیر اشباع، کاتالیزورها، دما و زمان واکنش می توان مجموعه کاملی از رزین تولید کرد که برای انواع مختلفی از کاربردها مناسب است. پلی استر غیر اشباع با استایرن مخلوط می شود و از طریق پیوندهای دوتایی در هر دو مؤلفه می تواند شبکه ای شود. رزین معمولاً هنگام استفاده با استایرن مخلوط می شود و می تواند اجزای زیر را برای دستیابی به خاصیت های مختلف داشته باشد:

سیستم پخت؛ به منظور شروع و تسریع واکنش شبکه، در دمای محیط یا دمای بالا

عوامل کنترل کننده فلورسانس به منظور کنترل جریان رزین و جلوگیری از نشت رزین در لایه بندی عمودی و ریخته گری رزین

جاذب UV برای افزایش مقاومت در برابر نور خورشید

پرکننده جهت کاهش انقباض و قیمت و ایجاد خواصی مانند مقاومت در برابر شعله و آتش

رنگدانه؛ به منظور نقاشی قطعه و زیبایی آن

غلظت غلظت فرمولاسیون مورد استفاده در SMC و BMC

مواد رنگرزی؛ به منظور بهبود اشباع مواد پرکننده و الیاف رزین به منظور دستیابی به چسبندگی مناسب

ضد حباب؛ به منظور تسهیل در برداشتن حباب از رزین و کاهش سوراخ در محصول نهایی

جداکننده قالب: به منظور تسهیل در جداسازی قسمت از قالب و جلوگیری از تابش درخشان و آسیب رساندن به سطح آن، رزین های پلی استر در فرآیندهای مختلفی از قبیل لایه بندی دستی، اسپری رزین، RTM، ریخته گری، پلی اتیلن، SMC و BMC

کامپوزیت های شیشه ای پلی استر از نظر میزان مصرف مهم ترین هستند و یافتن نمونه هایی از این مواد در کار و زندگی ما بسیار آسان است. کامپوزیت های پلی استر در برابر درجه حرارت تا ۲۵۰ درجه سانتیگراد مقاوم هستند اما همچنان در این دما و دما حضور دارند. هرچه بالاتر باشد، خواص آن پایین تر است. همچنین پس از پخت و پز، حدود ۵ تا ۸ درصد از حجم آن کوچک می شود. در صورت استفاده از الیاف شیشه ای با رزین پلی استر، از ژل برش مناسب برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به مفصل الیاف و رزین استفاده می شود. به دلیل ماهیت قطبی ساختار پلیمر، استفاده از آنها در نزدیکی دستگاه های برقی با فرکانس بالا محدود است.

مواد اولیه تشکیل دهنده رزین بنیان کالا

مواد اولیه تشکیل دهنده رزین بنیان کالارزین یک محصول شیمیایی و نفتی است. مواد اولیه رزین بنیان کالا از دو جزء تشکیل شده است، که مایع و تا حدودی چسبنده قبل از مخلوط کردن هستند. این دو مؤلفه شفاف و بی رنگ و حتی پس از مخلوط کردن هستند. آنها حالت شفاف و بی رنگ خود را حفظ می کنند، اما برخلاف حالت اصلی، به محض مخلوط کردن و مخلوط شدن، حالت مایع خود را از دست می دهند و جامد و شیشه می شوند. روند خشک و سخت شدن این ماده چند ساعت طول می کشد. چند روز طول می کشد. این دو جزء بعد از مخلوط کردن ابتدا ژله ای مانند و انعطاف پذیر می شوند و سپس محکم تر می شوند. هر نوع رزین به نوع، مارک و کشور تولیدی بستگی دارد. هر چقدر زمان بسیار طولانی تری برای تهیه صرف شود، ژل رزین حالت بهتر و مطلوب تر خواهد داشت.

رزین بنیان کالا در بسته بندی متنوع

رزین بنیان کالا در بسته بندی متنوعبسته بندی متنوع رزین از جمله رزین های مبتنی بر رزین به بازار عرضه می شوند. رزین ها برای بهبود خواصی از قبیل مقاومت شیمیایی، مقاومت، جذب رطوبت، عملکرد زیاد گرما، ماندگاری و گرانروی به ترکیبات اضافه می شوند. متاسفم. به عنوان مثال، سازه های نصب شده در داخل خانه به رزین مقاوم در برابر برشی نیاز دارند. یا رزینهایی که در قسمت بیرونی ساختمانها یا سقفها اجرا می شوند باید در برابر شرایط آب و هوایی به ویژه در برابر نور خورشید مقاومت بالایی داشته باشند. رزین ها معمولاً در برابر روغن ها و چربی ها مقاوم هستند، اما در صورت طولانی مدت در معرض تورم قرار می گیرند. این مواد در برابر نفوذ گازها و رطوبت هوا دوام چندانی ندارند. به عنوان مثال، اگر مدت طولانی در معرض گازهایی مانند ازن قرار بگیرند، با اکسیداسیون و کاهش واکنش نشان می دهند.

مهم ترین خواص رزین بنیان کالا

مهم ترین خواص رزین بنیان کالاخواص رزین بنیان کالا بسیار است. انواع مختلفی از رزین ها بر اساس محصول در رزین وجود دارد و همچنین کاربرد و خواص آنها بیشمار است. انواع رزین و کاربرد آنها:

رزین آکریلیک: یکی از رایج ترین رزین های مورد استفاده در رنگهای آکریلیک محلول در آب است. این نوع رزین یک لایه نازک و ضد آب روی چوب ایجاد می کند. نوع دیگری از رزین آکریلیک به نام رنگ لاتکس دارای دو خاصیت است. بسیار جالب است بدانید که لایه نازکی که این رزین ایجاد می کند از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری می کند، اما وقتی می خواهید سطح را با بخار تمیز کنید، بسیار مقاوم نیست. رزین آکریلیک به دو گروه تقسیم می شود. به طور جداگانه، آن را به ترموستات و گرمانرم تقسیم می شود. آنها در محلول اسپری درصد خوبی از مواد جامد دارند و نسبت به ترموپلاستیک ها مقاومت شیمیایی بیشتری دارند. رزین اکریلیک ترموپلاستیک هیچ گروه فعال ندارد و همچنین وزن مولکولی نسبتاً بالایی دارد. رزین آکریلیک بسیار الاستیک است به گونه ای که بدون ترک خوردن در لایه نازک رزین، امکان لایه برداری و شکوفه چوب وجود دارد.

رزین آلکید: بیشتر رنگهای روغنی موجود در بازار دارای رزینهای آلکیدی هستند. رزین های آلکید همچنین می توانند با رزین های اکریلیک مخلوط شوند. رزین های آلکیدی روغنی یک لایه با دوام و بادوام روی سطح ایجاد کرده و چوب را در برابر آب و رطوبت محافظت می کنند. بنابراین نتیجه می گیریم که این نوع رنگ برای سازه های چوبی که در معرض رطوبت و آب قرار دارند، استفاده می شود، اما توجه داشته باشید که این نوع از رنگ ها به دلیل عدم تهویه ممکن است مرطوب باشد، و هنگامی که چوب خشک می شود و رطوبت خود را از دست می دهد. رنگ تار می شود. از این نوع رزین برای بازسازی چوب لکه دار قدیمی استفاده می شود. این نمونه ای از رزین ها و کاربردهای آنها بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۵ / ۵٫ تعداد آرا: ۱

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.